Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Rawiczu - Status prawny - Komenda Powiatowa Policji w Rawiczu

Biuletyn Informacji Publicznej

Status prawny

Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Rawiczu

KOMENDA POWIATOWA POLICJI

W    RAWICZU

Ks. – 011 -  1  / 2008

 

REGULAMIN

KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W RAWICZU

17 grudnia

z dnia  __________________ 2008 r.

 

         Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy o Policji z dnia 06 kwietnia 1990 roku (Dz. U.
z 2007 roku Nr 43 poz. 277 z późniejszymi zmianami ) ustala się, co następuje:

 

Rozdział  1

PRZEPISY OGÓLNE

§ 1.

Regulamin określa strukturę organizacyjną i tryb kierowania oraz zakres zadań komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Rawiczu, zwanej dalej “Komendą”.

§ 2.

Komenda, z siedzibą w Rawiczu przy ul. Sienkiewicza nr 23, jest jednostką organizacyjną Policji, stanowiącą aparat pomocniczy Komendanta Powiatowego Policji w Rawiczu, zwanego dalej „ Komendantem” .

§ 3.

Komendant Powiatowy Policji w Rawiczu podlega:

Wielkopolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Poznaniu w zakresie wynikającym  z funkcji przełożonego policjantów oraz Wojewodzie Wielkopolskiemu jako organowi administracji rządowej właściwemu w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego;

Zwierzchnictwu Starosty Powiatu Rawickiego sprawowanemu nad funkcjonowaniem zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych, z wyjątkiem:

a) spraw dotyczących wykonywania czynności operacyjno – rozpoznawczych, dochodzeniowo – śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,

b) wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.

§ 4.

Zakres działania Komendy, szczegółowy sposób ich realizacji oraz zakres obowiązków  i uprawnień przełożonych i podwładnych określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji.

§ 5.

1 Podstawowy rozkład czasu służby i pracy w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna się o godzinie 7.00 i kończy o godzinie 15.00.

2. Policjanci i pracownicy Komendy są obowiązani każdego dnia potwierdzać rozpoczęcie służby lub pracy własnoręcznym podpisem w przeznaczonych do tego celu ewidencjach. 

3. Przerwanie służby lub pracy wymaga zgody przełożonego i potwierdzenia w przeznaczonych do tego celu ewidencjach.

4. Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy prowadzą ewidencję przypadków przedłużania czasu służby lub pracy policjantów i pracowników. Ewidencję tę udostępnia się policjantowi lub pracownikowi na jego żądanie.

§ 6.

W sprawach skarg i wniosków Komendant przyjmuje obywateli w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a wyznaczony policjant z komórki właściwej do spraw kontroli codziennie w godzinach urzędowania.

§ 7.

W wypadku prowadzenia działań i operacji policyjnych wykraczających poza terytorialny zasięg działania komendanta powiatowego Policji  działaniami policyjnymi na tym obszarze kieruje Komendant lub kierownik komórki organizacyjnej Komendy, właściwy w sprawach sztabu Policji , albo wyznaczony przez Komendanta policjant.

 

Rozdział  2

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA KOMENDY

§ 8.

 Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy: 

1) Kierownictwo:

a) Komendant Powiatowy Policji,

b) I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,

2) Komórki organizacyjne w służbie kryminalnej:

a) Wydział Kryminalny,

3) Komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej:

a) Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego,

b) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych,

4) Komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji  w zakresie  organizacyjnym, logistycznym i technicznym:

a) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Kadr i Szkolenia,

b) Zespół Prezydialny,

c) Zespół Finansów, Zaopatrzenia , Łączności i Informatyki,

d) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,

e) Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.

§ 9.

Strukturę organizacyjną Komendy ustala Komendant.

 

Rozdział   3

 

TRYB KIEROWANIA W KOMENDZIE

§ 10.

  1. Komendą kieruje Komendant  przy pomocy I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz policjantów i pracowników wyznaczonych do koordynowania realizacji zadań zespołów jak też bezpośrednio podległych policjantów i pracowników.
  2. 2.Komendant może powoływać stałe lub doraźne nieetatowe zespoły i wyznaczać
    policjantów lub pracowników odpowiedzialnych za koordynację pracy tych zespołów. 
  3. 3.Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów i pracowników do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach. 
  4. W razie czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Komendanta, zakres jego zadań i kompetencji przejmuje I Zastępcę Komendanta Powiatowego Policji . 
  5. Komendant jest uprawniony do wydawania rozkazów, zarządzeń, decyzji w zakresie ustalonym obowiązującymi przepisami oraz według właściwości określonej w niniejszym  Regulaminie.

§ 11.

1. Komendant sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej wymienionych komórek organizacyjnych :

1) Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego;

2) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Kadr i Szkolenia;

3) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych;

4) Zespół Prezydialny;

5) Zespół   Finansów, Zaopatrzenia, Łączności i Informatyki – w zakresie finansów i zaopatrzenia;

6)Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych

2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej   wymienionych  komórek organizacyjnych:

1)Wydział  Kryminalny;

2) Zespół  Finansów,  Zaopatrzenia, Łączności i  Informatyki  –  w zakresie łączności  i informatyki;

3) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.

 

§ 12

  1. Komórką organizacyjną Komendy, zwaną dalej „komórką” kieruje jej kierownik przy pomocy zastępcy, kierowników podległych komórek organizacyjnych niższego szczebla oraz  bezpośrednio podległych policjantów i pracowników. 
  2. Kierownik komórki określa szczegółowy zakres zadań podległej komórki, zatwierdzany przez Komendanta, oraz:
    • karty opisów stanowisk pracy;
    • opisy stanowisk pracy.
  3. Kierownik komórki  jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji zadań i kart,
    o których mowa w ust. 2, wynikających ze zmian organizacyjno - etatowych
    w Komendzie. 
  4. Kierownika komórki w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.
  5. Zastępowanie   kierownika  komórki  obejmuje   wykonywanie  zadań, o których mowa w regulaminie  chyba, że kierownik komórki określi inny zakres zastępstwa.
  6. Karty opisów stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 1, sporządza się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
  7. Opisy stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 2, osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej, sporządza się na podstawie tych przepisów. 

 

Rozdział  4

 

ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KOMENDY

 

§ 13. 

 

Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:

  1. organizowanie oraz koordynowanie i realizowanie działań w zakresie rozpoznawania, zapobiegania  i  zwalczania przestępczości kryminalnej, gospodarczej i narkotykowej a także wykrywania i ścigania sprawców tych przestępstw;
  2. inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć z instytucjami państwowymi, organizacjami społecznymi mającymi na celu przeciwdziałanie i zwalczanie przestępstw kryminalnych, zjawisk kryminogennych oraz patologii społecznej;
  3. organizowanie przedsięwzięć o charakterze profilaktycznym w celu zapobiegania zjawisku narkomani i przestępczości narkotykowej, współdziałanie  w  tym  zakresie  z lokalnymi organami władzy, organizacjami społecznymi i samorządowymi oraz szkołami;
  4. utrzymywanie stałej współpracy w zakresie ujawniania i ścigania przestępstw gospodarczych oraz ich sprawców z Urzędem Kontroli Skarbowej w Poznaniu, urzędami skarbowymi oraz  innymi instytucjami kontrolnymi;
  5. prowadzenie postępowań przygotowawczych, oraz wykonywanie czynności wynikających z  trybu art. 307 kpk i art. 308 kpk;
  6. prowadzenie śledztw w zakresie powierzonym do wykonania przez prokuraturę;
  7. prowadzenie różnych form pracy operacyjnej w tym pracy z agenturą;
  8. prowadzenie funduszu operacyjnego jednostki;
  9. ujawnienie i utrwalenie śladów kryminalistycznych, dokumentowanie tych czynności oraz w razie potrzeby powoływanie biegłych w celu wydania stosownej opinii;
  10. prowadzenie i koordynowanie czynności mających na celu ustalenie miejsc pobytu osób zaginionych i poszukiwanych jako sprawcy przestępstw zarówno z terenu własnego, jak i w skali kraju;
  11. sporządzanie dokumentów rejestracyjnych i ewidencyjnych dotyczących osób, zdarzeń oraz realizowania czynności określonych przepisami o pracy operacyjno - rozpoznawczej, procesowej i innej;
  12. realizowanie zadań  zleconych  przez  sądy,  prokuratury oraz inne jednostki Policji   w zakresie właściwości miejscowej;
  13. prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji.

 

§ 14.

 

Do zakresu zadań Wydziału  Prewencji i Ruchu Drogowego należy:

 

1. W zakresie prewencyjnym:

  1. organizowanie i bieżące analizowanie efektów działań podejmowanych na rzecz poprawy stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego z uwzględnieniem form
    i metod pełnienia służby patrolowej, interwencyjnej i ochronnej  przez komórki sekcji;
  2. tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych;
  3. ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;
  4. organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie służby dyżurnej w jednostce;
  5. planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych zgromadzeń publicznych, imprez masowych i protestów społecznych;
  6. organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi, inicjowanie  lokalnej  polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
  7. ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publiczne
  8. zapewnienie właściwych warunków w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych i doprowadzonych do wytrzeźwienia;
  9. realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Policji;
  10. współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
  11.  analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;
  12.  wykonywanie czynności w sprawach czynów karalnych popełnionych przez nieletnich oraz w sprawach o wykroczenia;
  13. prowadzenie rozpoznania środowiskowego, osobowego i terenowego przez rewiry dzielnicowych;
  14. realizowanie i nadzorowanie czynności w postępowaniach mandatowych i przed Sądem Grodzkim prowadzonych przez wszystkie komórki organizacyjne komendy;
  15. planowanie  i  organizacja  działań  własnych  w  warunkach   katastrof  naturalnych i awarii technicznych;
  16. współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy Powiatowej Policji w zakresie zadań realizowanych przez te komórki, zwłaszcza  w odniesieniu do problematyki ujawniania przestępstw kryminalnych i gospodarczych;
  17. prowadzenie składnicy akt w jednostce w zakresie: 

a) przyjmowania, gromadzenia i przechowywania materiałów archiwalnych powstałych w Komendzie,

b) współpracy składnicy akt Komendy z Archiwum KWP w Poznaniu, 

c) brakowania dokumentacji archiwalnej o czasowym okresie przechowywania wytworzonych w Komendzie, 

d) przestrzegania obowiązku terminowego i zgodnego z przepisami znoszenia klauzul, 

e) udostępniania zbiorów składnicy akt uprawnionym podmiotom

 

2. W zakresie ruchu drogowego:

1) czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem na drogach, w szczególności poprzez organizowanie służb patrolowych ruchu drogowego na podległym terenie; 

2)prowadzenie zmożonych działań ukierunkowany na określone, negatywne zjawiska przyczyniające się do powstawania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu na drodze;

3)analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym oraz wskazywanie na przyczyny powstawania zdarzeń na drodze, a na tej podstawie wyznaczanie kierunków pracy Policji mającej na celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

4)wykonywanie czynności na miejscu zdarzeń drogowych (kolizji i wypadków);

5)prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia drogowe;

6)wykonywanie pilotażu pojazdów nienormatywnych;

7)opiniowanie oraz zabezpieczenie imprez odbywających się na drogach;

8)propagowanie przestrzegania zasad przepisów ruchu drogowego, a w szczególności prowadzenie edukacji szkolnej w tym zakresie;

9)realizacja zagadnień dotyczących transportu drogowego;

10)realizacja zagadnień dotyczących przewozów materiałów niebezpiecznych;

11)współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;

12)współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi mającymi wpływ na zapewnienie

13)  realizacja zagadnień dotyczących inżynierii ruchu drogowego oraz współdziałanie z odpowiednimi Zarządami Dróg;

14) rejestrowanie w systemie informatycznym zagadnień z zakresu ujawnionych wykroczeń w ruchu drogowym.

§ 15.

  

Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo–Informacyjnych należy:

1) wykonywanie działalności prasowo – informacyjnej;

2) realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;

3) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;

4) współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej; 

5) tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej;

6) współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji.

 

§ 16.

Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Kadr i Szkolenia należy:

  1. prowadzenie działań w zakresie postępowania kwalifikacyjnego dotyczącego kandydatów do pracy w Policji;
  2. obsługa policjantów i pracowników korpusu służby cywilnej oraz pracowników pozaetatowych związana z przebiegiem ich  służby i pracy;
  3. opiniowanie formalne i merytoryczne wniosków personalnych i raportów policjantów oraz sporządzanie projektów decyzji Komendanta Powiatowego Policji w Rawiczu;
  4. nadzorowanie terminowości sporządzania opinii służbowych wszystkich policjantów;
  5. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny  służbowej policjantów i pracowników Policji;
  6. przyjmowanie, koordynowanie, rozpatrywania, prowadzenie rejestrów: manualnego i elektronicznego (SRS) w sprawach skarg i wniosków;
  7. prowadzenie ewidencji postępowań dyscyplinarnych i wyjaśniających wszczętych przez Komendanta;
  8. rozpoznawanie oraz zgłaszanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu potrzeb dotyczących kierowania policjantów do szkół Policji;
  9. organizowanie i koordynowanie działań dotyczących doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego;
  10. opracowywanie projektów regulaminów związanych z organizacją Komendy;
  11. realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy, w tym organizowania tych struktur na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
  12. aktualizowanie dokumentacji w zakresie spraw mobilizacyjno – obronnych;
  13. koordynowanie zadań z zakresu medycyny pracy;
  14. zamawianie i ewidencjonowanie pieczęci i stempli używanych w komórkach organizacyjnych Komendy;
  15. koordynowanie zadań z zakresu zaopatrywania Komendy w księgozbiór prowadzenia biblioteki;
  16. wydawanie dokumentów służbowych policjantów i pracowników;
  17. współpraca z Sekcją Prezydialną, Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji

§ 17.

Do zakresu zadań Zespołu Prezydialnego:

 1. W zakresie Zespołu Prezydialnego:

  1. obsługa kancelaryjno-biurowa Komendanta i I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji;
  2. ewidencjonowanie, gromadzenie, rozpowszechnianie aktów prawnych własnych i wpływających do Komendanta; 
  3. udostępnianie zbiorów obowiązujących aktów prawnych resortowych i pozaresortowych;
  4. opracowywanie projektów zarządzeń i decyzji wydawanych przez Komendanta;
  5. prowadzenie kancelarii ogólnej Komendanta;
  6. prowadzenie i zabezpieczenie punktu wymiany poczty specjalnej;
  7. realizowanie innych, niż wymienione w ust. 1-6, zlecone zadania przez kierownictwo Komendy oraz współpracowanie z komórkami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu właściwymi w sprawach  prezydialnych.” 

 

§ 18.

Do zakresu zadań Zespołu Finansów, Zaopatrzenia, Łączności i Informatyki  należy:

 

1. W zakresie finansów i zaopatrzenia:

  1. realizacja czynności w zakresie procedur określonych przez Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu dotyczących realizacji dochodów budżetowych;
  2. realizacja wydatków w ramach ustalonego limitu finansowego i upoważnienia
    w odpowiednich paragrafach klasyfikacji budżetowej;
  3. prowadzenie obsługi kasowej jednostki;
  4. rozliczanie dokumentacji finansowej wydatków w ramach akredytywy  budżetowej;
  5. prowadzenie postępowań szkodowych w przypadku wyrządzenia szkód w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w dyspozycji Komendy;
  6. zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komendy;
  7. prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
  8. zgłaszanie potrzeb jednostki na materiały, sprzęt, usługi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jednostki, a także sprzęt kwaterunkowo-gospodarczy, techniki policyjnej, wyposażenia specjalnego, druków ;
  9. nadzorowanie nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku oraz umundurowania,  odzieży  roboczej,  środków  higieny  osobistej;
  10. prowadzenie indywidualnej ewidencji mundurowej policjantów i wyposażenia pracowników Policji;
  11. prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego oraz ewidencji wyjazdów;
  12. sprawowanie nadzoru nad eksploatacją i stanem technicznym pojazdów;
  13. przedstawianie potrzeb w zakresie materiałów pędnych i smarów i sprzętu transportowego na nowy rok budżetowy;
  14. prowadzenie postępowań powypadkowych oraz szkodowych w zakresie określonym przez Wielkopolskiego Komendanta  Wojewódzkiego Policji;
  15. prowadzenie ewidencji holowań zabezpieczonych pojazdów oraz opłat za
  16. prowadzenie gospodarki mieszkaniowej oraz bieżącej eksploatacji, konserwacji
    i remontów obiektów, środków transportu  i wyposażenia technicznego;
  17. realizacja czynności konserwacyjnych i naprawczych związanych z utrzymaniem obiektów w należytym  stanie technicznym i estetycznym;
  18. prowadzenie gospodarki mieszkaniowej, w tym również w zakresie zasiedlenia
    i opróżniania lokali oraz w zakresie kwater tymczasowych;
  19. prowadzenie ewidencji ilościowej majątku rzeczowego;
  20. prowadzenie postępowań windykacyjnych w zakresie należności stanowiących dochody Skarbu Państwa;
  21. sporządzanie dokumentacji w zakresie zatrzymywania osób do wytrzeźwienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz prowadzenie ewidencji wezwań i należnych kwot z tytułu opłat za pobyt w Policyjnej Izbie Zatrzymań Komendy;
  22. prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń policjantom i pracownikom Policji dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia. 

2. W zakresie łączności i informatyki:

  1. bieżąca konserwacja i dokonywanie drobnych napraw sprzętu łączności i informatyki będącego na wyposażeniu jednostki, przy ścisłe współpracy ze służbami technicznymi  Wydziału  Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;
  2. instalowanie i demontaż sprzętu łączności i informatyki w zakresie niezbędnym dla zapewnienia ciągłości pracy Komendy;
  3. opracowywanie planów zabezpieczeń niezbędnych w celu organizacji łączności i  informatyki;
  4. prowadzenie ewidencji ilościowej stanowisk komputerowych przetwarzających informacje niejawne w systemach informatycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz bieżące jej aktualizowanie;
  5. prowadzenie ewidencji uprawnień funkcjonariuszy i pracowników Policji posiadających dostęp do Policyjnej Sieci Transmisji Danych ( PSTD);
  6. nadzór nad przestrzeganiem zasad dotyczących przetwarzania dokumentów oraz instalacji oprogramowania na komputerach służbowych;
  7. przestrzeganie poprawności realizacji dokumentacji szczegółowych wymagań bezpieczeństwa dla urządzeń funkcjonujących w Komendzie w systemie lub sieci teleinformatycznej;
  8. administrowanie kontami użytkowników na stacjach dostępowych – dodawanie, usuwanie, okresowa aktualizacja;
  9. wprowadzanie  informacji do baz danych w Komendzie;
  10. prowadzenie szkoleń i bieżące wsparcie użytkowników z terenu jednostki w zakresie eksploatacji sprzętu łączności i informatyki oraz oprogramowania.

§ 19.

Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy:

  1. przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa, higieny służby i  pracy w komórkach organizacyjnych Komendy;
  2. prowadzenie  dokumentacji  dot.  stanowisk  pracy  w  warunkach  uciążliwych  lub szkodliwych  dla  zdrowia  oraz  oceny ryzyka zawodowego;
  3. prowadzenie    szkoleń  ogólnych  dla   nowoprzyjętych  pracowników i policjantów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. prowadzenie szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. przygotowywanie    okresowych    analiz   stanu   stanowisk  pracy  w   Komendzie w zakresie bezpieczeństwa  i  higieny  pracy;
  6. prowadzenie  ewidencji  wypadków   oraz  prowadzenie postępowań wyjaśniających zaistniałego wypadku;
  7. uczestniczenie  w pracach zespołów ustalających propozycje polepszenia warunków pracy;
  8. sporządzanie informacji i analiz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

§ 20.

Do zakresu Zespołu do spraw Informacji Niejawnych zadań :

 

W zakresie Ochrony Informacji Niejawnych:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  2.  zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
  3. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  4. ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
  5. opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika  jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
  6. prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  7. prowadzenie postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
  8. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczania bezpieczeństwa lub je cofnięto.”

 

W zakresie kancelarii Tajnej :

  1. przyjmowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie materiałów niejawnych;
  2. prowadzenie urządzeń ewidencyjnych;
  3. zapewnienie należytej ochrony materiałom niejawnym znajdującym się kancelarii;
  4. powiadamianie adresata o otrzymaniu dokumentu niejawnego;
  5. przekazywanie lub udostępnianie, za pokwitowaniem, dokumentów niejawnych do właściwych komórek organizacyjnych albo dla pracowników oraz sprawowanie bieżącej kontroli postępowania z tymi dokumentami, a także egzekwowanie ich zwrotu;
  6. wykonywanie kopii, odpisów, wypisów, wyciągów na pisemne zlecenie sporządzającego dokument lub adresata dla wszystkich komórek organizacyjnych Komendy, potwierdzanie zgodności na kopiach, wypisach i wyciągach;
  7. gromadzenie przepisów niejawnych oraz prowadzenie i aktualizowanie dziennika przepisów, a także udostępnianie i wydawanie przepisów;
  8. odnotowywanie na dokumentach zawierających informacje niejawne oraz w urządzeniach ewidencyjnych zmiany lub zniesienia klauzuli tajności;
  9. zwracanie  wykonawcom dokumentów w celu ich uzupełniania w przypadkach, gdy nie spełniają określonych wymogów;
  10. realizacja czynności związanych z obowiązkiem rozliczania się policjantów i pracowników z posiadanych przez nich dokumentów  niejawnych  w  przypadku rozwiązania stosunku służbowego lub stosunku pracy, przeniesienia lub delegowania do służby lub pracy w innej jednostce lub komórce organizacyjnej albo delegowania do służby lub pracy poza Policją;
  11. rozliczanie wszystkich pozycji w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych, sporządzanie w razie potrzeby, wykazów dokumentów pobranych z kancelarii przez pracowników lub funkcjonariuszy komórek organizacyjnych, w celu ułatwienia rozliczenia dokumentów w urządzeniach ewidencyjnych;
  12. przygotowywanie dokumentów niejawnych  znajdujących się w kancelarii, w celu przekazania do archiwum lub składnicy akt Policji;
  13. przechowywanie złożonych oświadczeń o stanie majątkowym i udostępnianie ich do analizy osobom uprawnionym w Komendzie”.

                                                                                             

Rozdział 5

 

PRZEPISY KOŃCOWE

 

§ 21.

  1. Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą szczegółowe zakresy zadań podległych komórek organizacyjnych oraz kart opisu stanowiska pracy.
  2. Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani do niezwłocznego zapoznania podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu.
  3. W przypadku zmian organizacyjnych w Komendzie  oraz zmian zakresów zadań komórek organizacyjnych Komendy dokonuje się niezwłocznie odpowiednich zmian niniejszego regulaminu.
  4. W przypadkach o których mowa w ust. 3 kierownicy komórek organizacyjnych  Komendy dokonują aktualizacji szczegółowych zakresów zadań podległych komórek organizacyjnych  oraz  kart opisu stanowiska pracy dla poszczególnych stanowisk służbowych.

Rozdział 6

PRZEPISY KOŃCOWE

§ 22.

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia  31 maja 2011 roku.

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI

W   RAWICZU

podins. Tomasz Trawiński 

W porozumieniu:

 

 

   WIELKOPOLSKI

      KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI

W   POZNANIU

mł. insp.  Krzysztof Jarosz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryczka

Data publikacji : 18.06.2009
Data modyfikacji : 05.05.2020
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Rawiczu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Beata Jarczewska
Osoba udostępniająca informację:
Beata Jarczewska KPP Rawicz
Osoba modyfikująca informację:
Beata Jarczewska
do góry